Закон «Про освіту» має визначити місце молодшого спеціаліста в системі освіти
- Деталі
- Створено: Четвер, 09 березня 2017, 07:26
МОН розпочало підготовку Концепції реалізації державної політики щодо підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня (ОКР) молодшого спеціаліста. Сьогодні, 6 березня, під головуванням першого заступника Міністра освіти і науки Володимира Ковтунця відбулося перше засідання робочої групи з розробки проекту Концепції.
Відповідно до ухваленого 2014 року ЗУ «Про вищу освіту», 2016 року здійснено останній прийом на здобуття вищої освіти за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста. Передбачалося, що питання стосовно подальшої підготовки фахівців за цим ОКР буде врегульовано новим базовим ЗУ «Про освіту», однак наразі проект цього закону ухвалений лише в першому читанні.
«Ми сподіваємося, що найближчим часом, у квітні-травні, проект закону «Про освіту» буде ухвалено в парламенті в другому читанні. Це розблокує подальше реформування системи освіти в Україні, адже є питання, які неможливо вирішити без ухвалення базового закону. Наприклад, саме в законі «Про освіту» має бути прописано, до якої сфери належить ОКР «молодший спеціаліст», а також базові траєкторії розвитку цього напряму підготовки», – зазначив Володимир Ковтунець.
До складу робочої групи зі створення Концепції, зокрема, увійшли представники МОН та інших центральних органів виконавчої влади, у сфері управління яких є навчальні заклади, що готують молодших спеціалістів. Також в роботі беруть участь керівники ВНЗ I-II рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладів.
Під час засідання учасники обговорили наявні проблеми та ухвалили рішення про створення проекту Концепції у складі чотирьох підгруп. Робота проводитиметься за такими напрямами:
- Статус системи і закладів професійної освіти, зокрема місце в системі освіти ОКР молодшого спеціаліста, його зв'язок з нижчим і вищим рівнем освіти тощо.
- Матеріальна база і фінансування – який юридичний статус матимуть заклади освіти, з якого бюджету відбуватиметься фінансування, яким чином впроваджуватиметься принцип «гроші йдуть за учнем».
- Зміст, якість і оцінювання освіти – йдеться про орієнтацію підготовки молодших спеціалістів насамперед на ринок праці, розробку професійних стандартів, чіткий опис для всіх спеціальностей в Національній та галузевих рамках кваліфікацій, впровадження професійного ЗНО.
- Перелік спеціальностей з підготовки ОКР молодшого спеціаліста.
«Передусім нам сьогодні потрібно вирішити питання щодо переліку спеціальностей, умов та правил прийому, системи фінансування в 2018 році. Це – найбільш нагальні проблеми у сфері підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста. Вони мають бути вирішені до кінця березня, щоб до кінця навчального року ми не тільки затвердили Концепцію, а вийшли на конкретний план її реалізації», – відзначив Володимир Ковтунець.